Thursday 25 February 2010

Domaci chleba



S pecenim vlastiho chleba jsme zacali jeste v Praze (tak pred 5-ti lety). Manzel od maminky dostal pekarnu, protoze si chtel doma pect 'anglicky' chleba.
Nejprve to delal jen on sam. Poztupne jsem peceni prevzala ja, ani nevim jak.
A pred asi pul rokem jsem zacala pect bez pekarny. Konecne jsem tu totiz sehnala cerstve drozdi v polskem obchodu (mame tu nedaleko jeden moooc dobre zasobeny). A musim rict, ze pekarna je uz asi mesic na pude (schovala jsem ji pro moji mamku, az pojedeme do CR autem..) a uz ji nesundam. Peceni v pekarne mi dalo to sebevedomi zacit pect 'obycejne' a uz to jine nebude. A 'obycejne' peceni ma jeste jednu vyhodu - chleba mi nikdy nespadne. Coz se v pekarne stavalo hodne casto.
Dnes dela Daniel z domova, tak budeme mit novy experiment, chleba se seminky. Mam strasne rada nase obedy, kdyz Daniel dela z domova, tak delam vzdy neco 'lepsiho' ;-)
S chlebem mi vzdy pomahaji nejake deti, vetsinou Alfie.

Seminkovy chleba:
- 650g celozrnne seminkove mouky (ja jsem pouzila Allinson wholemeal seed & grain bread flour)
- 2 lzicky soli
- 2 lzicky cukru
- 1 lzice oleje
- 20g drozdi
- 400ml teple vody
Smichat vsechny suche prisady. Drzdi rozmichat v teple vode a pridat olej. Vse smichat dohromady a poradne vyvalime a nechame asi 30 minut kynout. Pak znovu valime a prendame do olejem vymasteneho pekacku na chleba. Nechame jeste asi 30 minut kynout a peceme asi pul hodiny na 230C.

No comments:

Post a Comment